• Home
  • Browse
    • Current Issue
    • By Issue
    • By Author
    • By Subject
    • Author Index
    • Keyword Index
  • Journal Info
    • About Journal
    • Aims and Scope
    • Editorial Board
    • Publication Ethics
    • Peer Review Process
  • Guide for Authors
  • Submit Manuscript
  • Contact Us
  • Login
    • Login
    • Register
  • العربیة
Volume & Issue: Volume 26, Issue 5, October 2016, Pages 23-540 (PART 2) 
Number of Articles: 4
دليل مرجعى قائم على المعايير المهنية لتدريس الجغرافيا المدرسية؛ لتنمية مهارات التحقيق الجغرافى بالعمل الميدانى لدى معلمى الجغرافيا

Pages 23-156

Naglaa Majd Majd Mahmoud Al Nahhas

  • View Article
  • PDF 1.29 M
  • مشاهدة على SCiNiTO مشاهدة على SCiNiTO

إطارٌ فکريٌ مقترحٌ للجامعةِ الحضاريةِ في ضوءِ التحدياتِ المعرفيةِ المعاصِرَةِ

Pages 161-313

Hassan Abdullah Hassan

  • View Article
  • PDF 1.28 M
  • مشاهدة على SCiNiTO مشاهدة على SCiNiTO

التنبؤ بالسلوک الإبداعي في ضوء کل من الحرية النفسية وفعالية الذات الإبداعية لدى طلاب الدراسات العليا بکلية التربية

Pages 319-445

Abd El Aziz Ibrahim Salim; Mohamed Al Saeed Abdul Jawad Abu Halawa

  • View Article
  • PDF 1.36 M
  • مشاهدة على SCiNiTO مشاهدة على SCiNiTO

أساليب اختيار وتدريب القيادات الجامعية بمصر : دراسة تحليلية للواقع ، ورؤية للتطوير فى ضوء مؤشرات الجودة

Pages 451-540

Ahmed Abdullah Al-Saghir Al Banna

  • View Article
  • PDF 914.31 K
  • مشاهدة على SCiNiTO مشاهدة على SCiNiTO

Faculty of Education Journal Alexandria University
  • Articles in Press
  • Current Issue

Journal Archive

Volume 35 (2025)
Volume 34 (2024)
Volume 33 (2023)
Volume 32 (2022)
Volume 31 (2021)
Volume 30 (2020)
Volume 29 (2019)
Volume 28 (2018)
Volume 27 (2017)
Volume 26 (2016)
Issue 6
PART 2
Issue 5
part 1
Issue 4
Issue 5
PART 2
Issue 6
PART 1
Issue 3
Issue 2
Issue 1
Volume 25 (2015)
Volume 24 (2014)
Volume 23 (2013)

Explore Journal

  • Home
  • About Journal
  • Editorial Board
  • Submit Manuscript
  • Contact Us
  • Glossary
  • Hard Copy Subscription
  • Sitemap

Latest News

Newsletter Subscription

Subscribe to the journal newsletter and receive the latest news and updates

  • © Journal Management System. Powered by NotionWave